• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка музкерівника

Музикуємо вдома

Поради для батьків щодо музично-естетичного виховання дітей

/Files/images/1000.jpg

- співайте разом зі своєю дитиною вдома колискові, забавлянки, пісні-небелиці тощо;

- слухайте разом із дитиною музику в живому виконанні, аудіозаписі;

- музикуйте з дитиною на музичних інструментах – справжніх, іграшкових чи виготовлених власноруч;

- імітуйте голоси персонажів під час читання з дитиною казок;

- влаштуйте вдома імпровізовані танцювальні виступи;

- готуйте разом із дитиною музичні номери, виступи-сюрпризи до родинних свят;

- грайтеся з дитиною в музичні ігри;

- поєднуйте діяльність дитини в побуті з творчістю;

- підтримуйте розмову з дитиною, коли вона ділиться своїми музично-естетичними враженнями;

- поповнюйте домашню музичну фонотеку музичними казками, дитячими піснями, мюзиклами тощо.

/Files/photogallery/275114_html_m6631b079.png

Як організувати музичні заняття вдома

1. Домашні музичні заняття з дитиною варто проводити щодня, бажано в один і той самий час.

2. На початковому етапі домашні музичні заняття можуть тривати 10-15 хвилин.

3. Перш ніж проводити домашнє музичне заняття, слід створити для нього відповідні умови – подбати про хороше освітлення та затишок, вимкнути мобільний телефон, телевізор.

4. До кожного домашнього музичного заняття варто готуватися зазделегідь із належною відповідальністю.

5. Для музичних домашніх занять доцільно обрати співи, слухання музики, інструментальне музикування.

6. Перед тим як слухати з дитиною музику чи музикувати, слід навчити її слухати тишу.

7. Музичні твори для слухання мають бути високохудожніми, яскравими, зрозумілими і нетривалими за звучанням – 3-5 хвилин.

8. Домашні музичні заняття можна перетворювати на творчу майстерню з виготовленням музичних інструментів.

9. Необхідно ініціювати в дитини бажання створювати власні пісні, музичні казки, мініатюрні п’єси.

10. Домашні музичні заняття можна проводити на відкритому повітрі, спонукаючи дитину прислухатися до звуків довкілля.

10 золотих правил для батьків

/Files/photogallery/0cb3f93820ba.gif

1. Намагайтеся вчитися разом із дитиною.

2. Не порушуйте творчий процес дитини своїми зауваженнями та настирними порадами.

3. Привчайте дитину не боятися складних завдань, а знаходити різні та неочікувані варіанти їх розв’язання.

4. Сприймайте виконання спільного завдання з дитиною не як батьківське зобов’язання, а як творчість.

5. Ініціюйте домашні музикування та «хвилинки» співу.

6. Виявляйте щиру зацікавленість спільним музикуванням та захоплення від нього.

7. Створюйте під час спільного музикування з дитиною невимушену і творчу атмосферу.

8. Будьте у спільному музикуванні з дитиною співучасником процесу, а не ментором.

9. Перетворюйте домашнє навчання та музикування на музичних інструментах на захопливу гру.

10. Відвідуйте разом із дитиною філармонію, театр опери та балету, музично-драматичний театр.

/Files/photogallery/performing-children-8865815.jpg


ВПЛИВ МУЗИКИ НА ПСИХІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДИТИНИ

Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення), спокою та гармонії до неспокою, /Files/photogallery/clip_image01.gifпригніченості або агресії). У зв'язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.

Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитини) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах) спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливості, розгальмованих дітям зі слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.

Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.

Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти з працею засинає дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м'яку музику і попросіть його закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в нього позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина його тіла. Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту Панг вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому - заподіює людині шкоди.

Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на того, хто говорить. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються в зміст промови і в її інтонаційної забарвленням. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, у свою чергу відкладає відбиток на психологічному стані слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос говорить породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не приймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошений спокійним, м'яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю його бажання.

/Files/photogallery/леопольд с гитарой.jpg






Анкета для батьків

Здібна? Обдарована? Талановита?


1. Моя дитина ініціативна, жвава, рухлива.

2. Її інтереси і захоплення досить постійні.

3. Її зацікавленість урівноважена.

4. Порівняно з однолітками виявляє інтерес і потяг (активно виражений) до мистецтва, літератури, спорту, природи, моделювання, техніки. (Підкреслити або записати).

5. Має не більше двох друзів (постійних), причому старших від себе.

6. Її цікавить усе загадкове, таємниче і навіть незрозуміле.

/Files/photogallery/bez_imeni_1.jpg 7. Любить багато запитувати , наполеглива в одержанні вичерпних відповідей.

8. Її мова розвинена, дитина має великий запас слів, добре розуміє і вміло використовує його.

9. Переважно намагається знайти самостійне рішення в тих або інших ситуаціях, обставинах.

10. Не задовольняється поверховим поясненням і такими ж відповідями на свої численні запитання.

11. Намагається дотримуватися власного погляду на ті або інші події, незважаючи ні на які обставини та обіцянки.

12. Обов’язково (завжди) реагує на все нове.

13. Розпочату справу практично завжди намагається довести до кінця.

14. У суперечках відстоює власну думку, не хоче визнавати загальноприйняті погляди.

15. У непередбачених і складних ситуаціях бере на себе роль лідера.

16. Має помітну схильність до якогось виду діяльності або до предмета (групи предметів,іграшок,книжок).

17. Настирлива, вперта, рішуча в досягненні бажаної мети.

18. Виявляє неприховану потребу в підтримці дорослих.

19. Легко знаходить і завжди має досить багато друзів./Files/photogallery/music3.jpg

20. Ставить багато запитань, переважно з кола своїх захоплень та інтересів.

21. На багатьох справляє враження не за віком старшої.

22. Нерідко виявляє риси егоїзму або навіть безпричинної агресії.

23. Знає собі ціну і своє покликання.

24. Легко і часто відволікається і залишає розпочату справу (заняття) гру.

25. Майже однаковою мірою цікавиться гуманітарними і технічними питаннями.



Якщо на запитання 1,6,12,18,24 ви відповіли «так», ваша дитина загалом здібна.
За умови негативних відповідей на запитання 18,24.

Запишіть відповіді на запитання 2,3,7,10,11,13,16,17,19,20,22. Якщо всюди буде «так» , є серйозні підстави гадати, що дитина буде по – справжньому обдарована.

Коли й на останні запитання 4,5,6,9,14,15,21,23,25, відповіді позитивні, це може свідчити про ознаки яскравої обдарованості, навіть таланту.

/Files/photogallery/скрипки.gif

Кiлькiсть переглядiв: 54

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.